שלום לכם
פה תמצאו תשובות לשאלות בתחום שבו אנו עוסקים וכן תשובות לשאלות הקשורות לדברים הנלווים לביצוע עבודות הדפוס השונות ובכל מה שקשור במדיה המודפסת, כבר מעל ל-20 שנה.
לכל שאלה נוספת אנא פנו אלינו ללא התחייבות. אנו נענה לכל שאלה ונפנה אתכם לגורם המתאים שיוכל לתת מענה לצורכיכם.
הדפוס הדיגיטלי נמצא איצנו כבר שנים רבות ובמקרים רבים החליף את הדפוס המסורתי.
הדפסה דיגיטלית באה למלא את הצורך ההולך וגודל להדפסות בכמויות קטנות ובזמן מהיר וכמעט מיידי. המדפסות הדיגיטליות למעשה הן כמו המדפסות הביתיות אך גדולות יותר ומחוברות למחשבים מהירים וחזקים ומסוגלות להדפיס על מגוון רחב של סוגי נייר בעוביים שונים. מה שאין ביכולתן של המדפסות הביתיות שאינן מצוידות בריפים ובתוכנות ניהול צבע. ההדפסות הן איכותיות ביותר והצבעוניות מדהימה. היכולות הדיגיטליות היום מאפשרות צילום דיגיטלי, עריכה דיגיטלית ומשם ישירות להדפסה במדפסות קטנות ואו למדפסות בפורמט רחב.
היום קיים מגוון עצום של סוגי נייר עבור המדפסות הדיגיטליות, נטולי עץ, כרומו, ממוחזר, זוהרים, פולטי אור, אקולוגיים ניירות טקסטורה, נייר מוזהב מלוטש פנינה למעשה המגוון כל כך גדול שאנו מחזיקים ממספר קטלוגים ממספר ספקי נייר שונים בארץ ובעולם.
ניירות נטולי עץ הם ניירות ללא ציפוי כלשהו ליצוב צבע ההדפסה, הצבע נספג מעט פנימה והשוליים הצבעוניים של התמונה או הטקסט אינם חדים לחלוטין.
ניירות כרומו הם בעלי ציפוי מיוחד אשר מגביר את יציבות הצבע ואת חדות הטקסט ומתאר התמונה המודפסת. התמונה המתקבלת בולטת וצבעונית יותר.
ההבדל הוא בסוג הדיו, סולוונטי הוא דיו עמיד ועל בסיס חומרים כגון טינר ודומיו ועמיד מאד למים דוהה פחות בשמש.
פיגמנטי הוא על בסיס מים וגווניו עדינים יותר. החומרים להדפסה כגון ניירות וינילים המשמשים להדפסה בסולוונטי ופיגמנטי הם שונים לחלוטין, החומרים המשמשים להדפסה בסולוונטי חייבים לבוא עם ציפוי מיוחד.
דף מכיל שניי עמודים צד אחד וצד שני, עמוד הוא חלק מדף, כאשר מתכננים חוברת יש לקחת בחשבון את סוג הכריכה. למשל בכריכת סיכות העמודים חייבים להיות זוגיים, בכריכת ספירלה זה לא משנה.
המידות הן: (47.50X31.50) ;(A3 29.7X42) ; (A4 21X29.7) (A5 21X14 מידה מקסימלית) (גלויה 10X15)
כדי שלא יהיו עמודים לבנים, כלומר הסיכה באה תמיד באמצע הדף והוא מתקפל לשניים.
בכריכת סיכות יש לציין את מספר העמודים ובנוסף את הכריכה שבאה בדרך כלל בעובי נייר אחר מהדפים הפנימיים.
פוסטר הוא למעשה כרזה/תמונה שתולים אותה לתצוגה ולפרסום ויכול להגיע בגדלים מ A3 ומעלה.
בגדלים מעל 100X100 אלו נקראות הדפסות בפורמט רחב, הדפסות מעל רוחב 150 ס"מ נחשבות הדפסות ענק וכבר לא נקראות פוסטרים.
זה תלוי בסוג בעבודה ומה המטרה שלה: הדפסת תמונות לאומנות, מדפיסים על ניירות פוטו וארכיבליים מיוחדים שמציגים את התמונה בצורה הטובה ביותר וככל שניתן נאמן למקור. ( אלו הדפסות עבור תנאי פנים במקומות סגורים)
הדפסות אומנות על בדי קנבס, ישנן רמות של איכות ההדפסה ואיכות הקנבס תלוי בדרישות הלקוח.
הדפסות לכנסים ותערוכות באות על נייר פשוט יחסית ואיכות הדפסה סבירה, מתוך יחס עלות תועלת, ניירות נטולי עץ או סינטטיים.
כריכה קשה הדבקת ההדפסה על חומר קשיח כגון קרטון בעוביים שוני.
כריכה רכה חומר גמיש למשל נייר בעובי 300 גר' עם למינציה או ללא למינציה.
כריכה בדבק חם בדרך כלל נעשית עבור כריכות רכות בלבד.
כריכת ספירלה ניקוב הדפים וחיבורם בעזרת סליל מתכת או פלסטיק מגיע בעוביים שונים, יש להתאים את עובי הספירלה לכמות הדפים.
כריכת סיכות כשמה כן היא.
למינציה-השבחת הנייר על ידי חומר פלסטי. זהו ציפוי בחומר פלסטי מעל ההדפסה דבר שנועד קודם כל לשמר את ההדפסה לאורך זמן ומחזק את הנייר שלא יקרע. בנוסף הוא מעניק עומק ואפקט מסויים אם זה מט או מבריק.
למינציה מט, מבריקה, סמי מט ולמינציה UV להגנה נוספת .
לכה נועדה להשביח את ההדפסה עצמה ואף לתת לה אפקט מסויים כמו לכה סלקטיבית, כאשר מצפים חלק מן ההדפסה בלכה. פעולה זו מדגישה ומבליטה חלקים מסויימים בהדפסה בצורה משמעותית.
גימורים זהו השלב הסופי בתהליך הדפוס: סוג הכריכה, חיתוך לגודל הנכון, ציפוי בלמינציה או לכה, הדבקה על חומרים קשיחים או גמישים, תפירה מסביב , הכנת טבעות סידור מיתלים .
ישנן שבלונות חד פעמיות מייצרים אותן ממדבקה ויניל .
שבלונות רב פעמיות מחומרים קשיחים יותר כגון פיוסי, מפל שבלונות אלו מתאימות להתזה וצביעה לקירות ויש צורך להדביקן עם נייר דבק. ההצמדה לא תמיד מושלמת אך ניתן להשתמש בהן מספר רב של פעמים.
שבלונות רב פעמיות מדויקות לשימוש על משטחים חלקים כגון מראות חלונות זכוכית כוסות ובקבוקים. מתאימות מאד לשימוש בהתזת חול.
ניתן כיום לייצר כמעט כל צורה נדרשת .
"השבחה" בדפוס כוללת בתוכה את את השלבים הסופיים שבתהליך הדפוס לסוגיו כגון:
למינציה מבריקה או מט, הטבעה, פוייל לסוגיו ,לכה מבריקה או מט, לכה UV סלקטיבי.
זוהי מדבקה שינתן להדביקה ולהסירה בקלות, מספר פעמים מהמשטח עליו הודבקה. ישנם מספר סוגים של חומרים המשמשים בתחום זה של הדבקה רב פעמית, המדבקות הסטטיות מתוצרת גרמניה שאנו משתמשים בהן אידיאליות להדבקה על חלונות ראווה דלתות זכוכית וטרינות למעשה על כל משטח ישר, לזמן קצוב ולהחליפן בקלות במסר חדש. ניתנות להדפסה ולחיתוך צורני.
כן, הדבר די נפוץ ומשתמשים בו לכיסוי חלקי בחדרי ילדים הנהנים מיד חופשית לצייר ולקשקש על הקיר ככול העולה על רוחם. ניתן למחיקה עם מטלית רגילה או ספוט ועמידה למים. במשרדים רבים משתמשים, אידאלי למדענים הרוצים למלא את הקירות בנוסחאות שהם מפתחים.
2. האם כל אחד יכול להדביק את החיתוך ?
1.אותיות הן באות בדרך כלל בצבע אחד ופשוט חותכחים את צורת האות והטקסט. חיתוך צורני מייצג את הטכנולוגיה החדשה המאפשרת להדפיס בצבע כל צורה ואז לחתוך את קווי המתאר שלה ואף חלקים פנימיים שלה. ניתן היום לראות זאת בכל מקום ויש לזה שימושים רבים הן במגזר העיסקי והן הפרטי.
2. ברוב המקרים כן, העבודה מגיעה מוכנה עם שכבה שנקראת אפליקציה שמקלה על ההדבקה.